ویزا و اقامت ارمنستان

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

 

 

انواع ویزای ارمنستان


ارمنستان از معدود کشورهای جهان است که دارندگان گذرنامه ایرانی بدون داشتن دغدغه ویزا می توانند به آنجا سفر کنند. ویزای ارمنستان برای ایرانی ها در مرزهای زمینی این کشور و در فرودگاه صادر می شود و شرایط صدور آن بسیار آسان است. در اینجا سعی می کنم مطالب کلی و اساسی در مورد ویزای ارمنستان را یاد آوری کنم.



انواع ویزا
اگر به قصد گردشگری، کارآفرینی، تجارت، تحصیل ، دیدار بستگان یا دوستان، درمان یا بهر دلیل دیگری می خواهید از ارمنستان بازدید کنید، باید ویزای دیداری Visitor visa درخواست کنید. اگر قصد دارید از خاک ارمنستان برای مسافرت به کشور دیگری استفاده کنید، میتوانید ویزای ترانزیت Transit visa درخواست کنید.

  • ویزای دیداری:

رایج ترین نوع ویزای دیداری، ویزای 21 روزه یکبار ورود است که قیمت آن 3000 درام ارمنستان یا معادل 7 دلار امریکا است. البته اگر از بخش کنسولی سفارت ارمنستان در تهران تقاضای ویزا کنید، تنها یورو پذیرفته می شود و 6 یورو باید پرداخت کنید. ویزای 21 روزه با کمترین تشریفات و بسادگی برای همه صادر می شود.
ارمنستان ویزای چهار ماهه یکبار ورود و چهار ماهه چند بار ورود و نیز ویزای دوماهه چند بار ورود نیز صادر می کند. توجه داشته باشید که موافقت با صدور این نوع ویزاها ممکن است بسادگی ویزای 21 روزه یکبار ورود نباشد، بخصوص برای کسانی که چندمین بار است چنین ویزاهایی را درخواست می کنند.

  • ویزای ترانزیتی:

بسیاری از مسافران زمینی گرجستان ترجیح می دهند که از طریق ارمنستان به این کشور سفر کنند. بعضی ها ابتدا به ایروان سفر می کنند، یکشب یا اگر خوش بگذرد دو شب را در این شهر می مانند و بعد راهی گرجستان می شوند. ارمنستان برای سفر هوایی به برخی از شهرهای روسیه و اکراین که پرواز مستقیم به انها از تهران وجود ندارد هم ممکن است مسیر مناسبی باشد، مانند سوچی، سن پترزبورگ، خارکف، اودسا و غیره.
ویزای ترانزیت ارمنستان سه روزه است و حداکثر تا چهار روز قابل تمدید است و قیمت آن 10 هزار درام یا 25 دلار است. با توجه به سادگی صدور ویزای 21 روزه، شهروندان ایرانی اغلب ترجیح می دهند که بجای ویزای ترانزیت ویزای دیداری درخواست کنند که قیمت آن هم ارزان تر است. رانندگان و افراد خاصی که بطور مداوم نیاز به عبور ترانزیتی دارند ممکن است متقاضی این نوع ویزا باشند.


نحوه درخواست ویزای ارمنستان

همانطور که گفته شد ویزای ارمنستان برای شهروندان ایرانی در مرزهای زمینی و هوایی بسادگی صادر می شود و اغلب مسافران هنگام ورود به ارمنستان و در لب مرز یا در فرودگاه درخواست ویزا می نمایند اما بهرحال افرادی مایل هستند که پیش از رسیدن به مرز ویزای این کشور را بدست اورده باشند:
– افرادی که بصورت گروهی و بویژه در ایام تعطیل مسافرت می کنند و مایل نیستند که زمانی را برای صدور ویزا در مرز تلف کنند
– کسانی که بیش از 21 روز می خواهند در ارمنستان اقامت داشته باشند و نگران هستند که که ممکن است با ویزای آنها در ارمنستان موافقت نشود.
– افرادی که با قطار از گرجستان به ارمنستان مسافرت می کنند
و گروههای دیگر، از جمله کسانی که دلایل شخصی خاصی برای خودشان دارند.
برای درخواست ویزا می توان به بخش کنسولی سفارت ارمنستان یا کنسول گری این کشور در شهرهای مختلف جهان مراجعه نمود و درخواست ویزا نمود. سفارت ارمنستان در تهران مبالغ ویزا را تنها به یوروو دریافت می کند و متقاضی باید عکس پرسنلی به همراه داشته باشد.


ویزای الکترونیک: ویزای یکبار ورود ارمنستان را می توانید بطور آنلاین و بدون مراجعه به سفارت درخواست بدهید. ویزایی که با این روش صادر می شود، ویزای الکترونیک eVisa نامیده می شود. برای تقاضای ویزای الکترونیک به این نکات توجه داشته باشید:
– مبلغ مربوط به ویزای الکترونیک را تنها از طریق کارتهای اعتباری مانند ویزا کارت و مستر می توان پرداخت کرد. بر این نکته تاکید می شود اگر چنین کارتهایی در اختیار ندارید، نمی توانید برای ویزای الکترونیک درخواست بدهید.
– ویزای الکترونیک حداکثر برای 120 روز اقامت صادر می شود و یکبار ورود است.
– برای درخواست ویزای الکترونیک به سایت ویزای الکترونیک وزارت امور خارجه ارمنستان مراجعه نمایید.
– سفارت خانه ها و کنسول گری ها ارمنستان در مورد ویزای الکترونیک پاسخگو نیستند، اگر سوالی در این رابطه دارید با بخش ویزای الکترونیک وزارت امور خارجه ارمنستان تماس بگیرید. اطلاعات تماس در وبسایت معرفی شده موجود است.
– پیش از درخواست ویزای الکترونیک و پیش از ارسال پرسش در این مورد بخش پرسشهای مکرر در سایت ویزای الکترونیک وزارت امور خارجه ارمنستان را مرور کنید.


مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کشور ارمنستان
1.    اصل گذرنامه
2.    یک نسخه کپی از صفحه اصلی گذرنامه
3.    یک قطعه عکس 3*4 رنگی زمینه سفید
4.    فرم ویزای تکمیل شده (فرم خام توسط سفارت تحویل شما میگردد)
•    ویزای صادر شده بعد از سه روز کاری تحویل شما میگردد.
لازم به ذکر است که معمولا در ایام عادی(به غیر از اسفند ماه) سفارت ارمنستان خلوت بوده و تحویل و دریافت مدارک در سریعترین زمان ممکن انجام میگیرد.



اقامت ارمنستان

اجازه اقامت در ارمنستان بر پایه قانون وضعیت اتباع خارجی در جمهوری ارمنستان مصوب 17 جون 1994 اعطاء می شود. فصل دوم این قانون درباره ویزای ارمنستان بحث می کند.

 

انواع اقامت و شرایط بدست آوردن اجازه اقامت:

اخذ اقامت ارمنستان برای هر فرد از اعضای خانواده بصورت جداگانه صورت میگیرد و بر خلاف اکثر کشورها اگر قصد مهاجرت به همراه خانواده به ارمنستان را دارید باید برای خود و سایر اعضای خانواده تان بصورت جدا جدا اقدام به اخذ اقامت نمایید.

برای اقامت در ارمنستان برای مدت طولانی (بیش از 4 ماه) نیاز به دلیلی موجه خواهیدداشت که دو مورد از رایج ترین شرایط برای اخذ موافقت سازمان مهاجرت ارمنستان، تحصیل و ثبت شرکت است.
اگر به عنوان دانشجو به ارمنستان خواهید آمد پس نگران اخذ اقامت نباشید چون بدون مشکل با اقامت شما (برای طول مدت تحصیل) موافقت خواهد شد ولی اگر دانشجو نیستید باید زمینه ای را فراهم کنید تا اقامت شما را در ارمنستان توجیه کند.
اگرشما ایرانی ارمنی تبار باشید با سه ماه اقامت در ارمنستان امکان این وجود دارد که با درخواست اقامت دائم شما در این کشور موافقت شود ولی اگر این شرایط را ندارید به شما پیشنهاد می کنیم از طریق ثبت یک شرکت در ارمنستان برای مدت نامحدودی شرایط قابل قبول برای درخواست اقامت خود را فراهم آورید.
شما با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید بدون مشکل و پس از زمانی حدود 25 روز کاری، اقامت یک ساله ارمنستان رادریافت کنید و پس از دو بار تمدید این اقامت (سه سال اقامت در ارمنستان) و دانستن زبان ارمنی (خواندن و نوشتن) درخواست اقامت ارمنستان را به مراجع مربوطه تسلیم کنید.


قانون وضعیت اتباع خارجی در ارمنستان چهار نوع اقامت را در این کشور تعریف می کند:

  • اقامت موقت temporary residence permit  


 این نوع اقامت برای مدت حداکثر یکسال صادر می شود و البته قابل تمدید است.

  • اقامت عادی ordinary residence permit  


 مدت زمان این اقامت حداکثر 5 سال است که قابل تمدید می باشد. برای درخواست این نوع اقامت متقاضی باید حداقل سه سال در کشور ارمنستان زندگی کرده باشد یا اینکه فارغ التحصیل دانشگاهها یا مراکز آموزش عالی ارمنستان باشد.

  • اقامت خاص special residence permit


 این اقامت به کسانی اعطاء می شود که ارمنی باشند. خارجیان غیرارمنی در صورتی که فعالیتهای اقتصادی یا فرهنگی در ارمنستان انجام داده باشند نیز ممکن است اقامت خاص دریافت کنند. اقامت خاص برای مدت 10 سال صادر می شود و ممکن است تمدید شود.

  • اقامت ویژه particular residence permit  


 ویژه دیپلماتها و افرادی است که برای انجام ماموریتهای سیاسی در ارمنستان ساکن می شوند.
همانطور که ملاحظه می شود، اغلب افراد که برای نخستین بار درخواست پروانه اقامت ارمنستان را دارند ممکن است برای اقامت موقت اقدام کنند. شخصی که درخواست اقامت موقت می کند باید برای تقاضای خود دلیل ارائه کند. دلایلی که بطور معمول افراد برای درخواست اقامت موقت ارائه می کنند کار یا تحصیل است. ذکر چند نکته را در این مورد ضروری میدانم:
– بدیهی است شخصی که می خواهد برای اقامت موقت به دلیل تحصیل در ارمنستان اقدام نماید، باید در یک موسسه آموزشی مورد تائید دولت ارمنستان ثبت نام نماید و شهریه تحصیلی را پرداخت کرده باشد. مشاهده شده است که برخی از افراد در ارزانترین دانشگاهها ثبت می کنند و پس از بدست آوردن اجازه اقامت دانشگاه را رها می کنند. از اینرو در حال حاضر اجازه اقامت با دلیل تحصیلی تحت شرایط کنترل شده ای صادر می شود. در برخی موارد برای کسانی که اولین بار اقدام کرده اند، اجازه اقامت 6 ماهه صادر شده است. هدف از اینگونه سختگیری ها و محدودیتها تنها این است مشخص شود شخص بواقع قصد تحصیل دارد. بنابراین کسانی که مایل به تحصیل در ارمنستان هستند نباید هیچگونه نگرانی از بابت پروانه اقامت داشته باشند.
– بسیار مشاهده است که افراد برای اثبات اینکه قصد کار کردن در ارمنستان را دارند، یک شرکت صوری در این کشور ثبت کرده اند و پس دریافت مجوز اقامت یا کار غیرقانونی انجام داده اند یا اینکه کشور را ترک کرده اند. از این رو در ارمنستان ثبت شرکت دلیل کافی برای اقامت در این کشور محسوب نمی شود و اسناد و مدارک تکمیلی مورد نیاز است.
بطور کلی بدست آوردن اجازه اقامت در کشور ارمنستان برای شهروندان ایرانی چندان دشوار نیست ، نکته اساسی این است که باید از مسیر درست اقدام کرد.



اقامت دائم

به آن عده از اتباع خارجی پروانه اقامت دائم داده می شود که:
الف: ثابت نماید که بستگان نزدیک آنها (والدین، همسر، شوهر، برادر، خواهر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ، نوه،) در جمهوری ارمنستان ساکن هستند.
ب: دارای مسکن بوده و امرارمعاش آنها تامین  باشند.
پ: پیش از درخواست پروانه اقامت دائم در چارچوب قانون حداقل 3 سال در جمهوری ارمنستان سکونت داشته باشند، پروانه اقامت دائم، همچنین به آن عده از اتباع خارجی داده می شود که در جمهوری ارمنستان صاحب موسسه و کارآفرین باشند. پروانه اقامت دائم به مدت 5 سال اعتبار دارد که هر بار، می توان به مدت 5 سال دیگر تمدید کرد. جهت تمدید کارت اقامت دائم باید حداقل 30 روز قبل از اتمام مهلت آن، درخواست تمدید ارائه گردد. مدارک مورد تائید اقامت موقت دائم و اختصاصی به ترتیب کارت اقامت موقت، کارت اقامت دائم و گذرنامه اختصاصی است.


مدارک لازم برای اخذ اقامت:

- در خواست اخذ ویزا
- ۳ قطعه عکس مات ۳.۵ *۴.۵
- گواهی پزشکی
- ترجمه محضری پاسپورت به ارمنی و کپی آن  
- کپی آخرین اعتبار ویزا

 

ثبت شرکت در ارمنستان


مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

ارمنستان کشور دوست و همسایه شمالی ایران است بنابراین دسترسی به این کشور هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی امکان پذیر خواهد بود.
با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید براحتی از امکاناتی که بدلیل تحریم ها در ایران بوجود آمده است رهایی یابید یکی از این امکانات امکان گشایش حساب بانکی شخصی و شرکتی و دریافت مستر کارت و ویزا کارت میباشد.
مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان 2 روز کاری است که مدت زمان آن از ثبت شرکت و یا موسسه در ایران بسیار کمتر است.
با ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید بدون محدودیت برای خود و اعضاء خانواده تان اقامت دریافت نمایید.
از مزایای اخذ اقامت کشور ارمنستان ،علاوه بر،برخورداری از حقوق شهروندی،دریافت ویزای کشورهای آمریکا و کانادا آسان تر خواهد بود.
با ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید ملک،آپارتمان ،خودرو و یا هر چیز دیگر را به نام خود خریداری نمایید.
لازم به توضیح است هزینه های زندگی در کشور ارمنستان بسیار پایین تر از ایران است.
و صدها مورد دیگر که در روند حضور شما در ارمنستان با آن آشنا خواهید شد.

اقامت از طریق ثبت شرکت ( بهترین و کوتاه ترین راه )

کسانی که در ارمنستان شرکت ثبت کنند می توانند پس از 24 روز کاری از اداره پلیس این کشور اقامت موقت یک ساله دریافت کنند ( با هزینه جداگانه 250 دلار برای هر نفر که باید مستقیم برای اداره پلیس واریز شود + حدود 20 دلار نیز برای آرمایشات ایدز و هپاتیت هر نفر که باید به بیمارستان پرداخت شود . در صورت صحت دفاتر مالیاتی و عدم سوء رفتار یا سابقه در مدت سال اول موفق به دریافت کارت اقامت یک ساله جدید خواهند شد . پس از دو سال استفاده از اقامت یک ساله دولت ارمنستان به شما اقامت 5 ساله خواهد داد که به هیچ عنوان به معنی پاسپورت ارمنی یا ارمنی شدن و یا تابعیت دوم اخذ کردن شما نیست !

اما ممکن است به شما در این زمان اجازه اقدام برای اخذ پاسپورت بدهند که 100% بستگی به قوانین کشور ارمنستان در آن موقع و شرایط شما دارد و دولت ارمنستان در رد یا قبول هر پیشنهادی مستقل از هر شرکت یا فرد یا گروهی عمل خواهد کرد !
اقامت پنج ساله به شما اجازه خواهد داد در کشور ارمنستان با آرامش کار کنید و هر 5 سال یک بار اقامت خود را تمدید کنید . می توانید به دفعات وارد و خارج خاک ارمنستان شوید و ویزا نگیرید . در ایران از شما عوارض خروج ار کشور نمی گیرند . بانک ها با شما مانند شهروندان ارمنی رفتار می کنند و حتی ممکن است بتوانید وام بگیرید . می توانید خانه بخرید و ... اما هیچ کشور ثالثی برای شما تابعیتی به جزء تابعیت ایرانی قایل نیست !



مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

  • آدرس حقوقی

در ابتدا متقاضی ثبت شرکت در ارمنستان بایستی مکانی جهت انجام فعالیت اقتصادی خویش انتخاب نماید که باید به صورت توافق نامه محضری میان شخص صاحب شرکت و مالک یک ملک خصوصی تنظیم گردد، آدرس محل به عنوان آدرس حقوقی در اسناد شرکت ثبت می شود. پس از آن جهت دریافت اسناد مربوط به اجاره و ثبت دولتی به اداره کاداستر مراجعه می شود.


  • نامگذاری شرکت

برای ثبت نام شرکت به اداره ثبت دولتی (رجیستر) مراجعه و تعداد 5 الی 6 نام مورد نظر ارائه، که پس از کنترل و بررسی نام های موجود (در صورت نبود نام مشابه در سیستم نامگذاری شرکتی سراسری ارمنستان) یکی از نام ها انتخاب و ثبت می گردد. تنظیم اساسنامه شرکت نیز با مشاوره و درخواست صاحب شرکت در اداره ثبت دولتی انجام می پذیرد.


  • گشایش حساب بانکی و صدور گواهی های بانکی

بدین منظور و به جهت گشایش حساب بانکی به اسم شرکت بایستی به بانک مورد نظر اعم از بانکهای ارمنستان و بانکهای خارجی در ایروان مراجعه شود. پس از آن از بانک تقاضای صدور برگ گواهی(یکی مبنی بر میزان سرمایه اولیه که حداقل آن 50,000 درام می باشد و دومی واریزهای انجام شده به حساب بانکی می باشد) می نمایید. اسناد مزبور برای ثبت شرکت در ارمنستان الزامی می باشد.


  • داشتن روادید اقامت در ارمنستان

قابل ذکر است که شهروند خارجی در صورتی می تواند مقام مدیریت شرکت را داشته باشد که دارای روادید اقامت یک ساله معمولی باشد. (روادید موقت کوتاه مدت قابل قبول نیست)، در غیر این صورت مدیر شرکت باید شهروند ارمنستان باشد (ملاحظه: برای ثبت شرکت در ارمنستان بایستی مبلغ حدود 12 هزار درام به عنوان عوارض دولتی واریز بشود ).

اداره ثبت شرکتهای ارمنستان


ثبت شرکت در اداره ثبت دولتی ارمنستان:
با در دست داشتن مدارک ذکر شده به اداره ثبت دولتی مراجعه کرده که در آنجا تعداد و مشخصات سهامداران و میزان سهم هر کدام از آنان اعلام می شود. (تعداد سهامداران می تواند از یک تا ...باشد). تنظیم اساسنامه شرکت در آن اداره صورت می پذیرد که در این مرحله مدیر شرکت نیز بایستی مشخص شود (چنانچه مدیر شهروند خارجی باشد بایستی ترجمه رسمی گذرنامه ارائه شده و همچنین ترجمه گذرنامه های سهامداران اتباع خارجی لازم است )


ادارات مالیات و تامین اجتماعی کشور ارمنستان

  • ثبت در ادارات مالیات و تامین اجتماعی:

متقاضی ثبت شرکت به اداره مالیات منطقه ای که شرکت در آن ثبت شده است مراجعه و با تکمیل فرم مربوطه، کد مالیاتی دریافت مینماید.پس از ارائه مدارک، مهلت 30 روز بایستی برای ثبت شرکت و باز کردن پرونده به اداره تامین اجتماعی مراجعه شود. در صورت دیرکرد به پرداخت جریمه از سوی متقاضی منجر خواهد شد.


  • دریافت مهر شرکت، تکمیل حساب بانکی جهت برداشت، دفتر ثبت مالیاتی:

پس از دریافت کد مالیاتی، جهت سفارش ساخت مهر به اداره مربوطه (که متقاضی از سوی اداره ثبت معرفی می شد) رفته و به دنبال آن برای تکمیل حساب بانکی به منظور انجام برداشت های مورد نظر جهت انجام هزینه های شرکت، به بانک مراجعه خواهد نمود.

اداره گمرک

پس از دریافت دفتر ثبت مالیاتی (ماشین صندوق حساب) از اداره مالیات، جهت دایر کردن پرونده و ثبت در سیستم گمرکی سراسری به منظور صادرات-واردات کالاها و ترخیص آنها به اداره گمرک مراجعه می شود.


ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارمنستان

در این نوع شرکت مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه آورده آنها در شرکت می باشد و بیشتر از آن مسئولیتی ندارند. برای اخذ اقامت در این نوع شرکت می توان غیر از خود شخص برای 9 نفر دیگر نیز اقامت دریافت نمود.
شما می توانید با گردش و تراکنش مالی خوب در حساب بانکی شرکت تا 100/000 دلار اعتبار داشته باشید.
هزینه مالیات در ارمنستان 16.7 % از سود و در شرایط خاص به صورت ترکیبی میباشد.


مدارک لازم جهت ثبت شرکت

    کپی پاسپورت همه اعضاء شرکت


    مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ارمنستان توسط شخص حقیقی

    الف- درخواستنامه جهت تأسیس شركت با مسئولیت محدود.
    ب- تعیین نام شركت جهت استعلام در اداره امتیازنامه جمهوری ارمنستان، بخش ثبت نامه ی شركتی.
    پ- صورت جلسة سهامداران كه مشخص كنندة سهام هر یك از اعضا و زمینه هی فعالیت شركت و همچنین انتخاب مدیر عامل شركت است.
    ت- ترجمه رسمی گذرنامه ی هر یك از سهامداران و مدیر شركت جهت ارائه به ثبت.

 

 

 

موسسه حقوقی و بین المللی سام نماینده هلدینگ اینوید

بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

 

**جهت مشاوره حضوری با کارشناسان ما با شماره 22785839-22785836-22785834 ازساعت 9 الی 18 در تماس باشید. **

 

 

 

 

ویزای شینگن


ویزای شینگن : توجه داشته باشید با توجه به درخواست انبوه آژانس های مسافرتی و همچنین متقاضیان ویزای شینگن و با توجه به ترافیک کاری، گروه بین المللی ویزا 360 در خصوص ویزای توریستی فعالیت نمی کند و فقط خدمات اخذ ویزای شینگن مولتیپل بلند مدت را برای هموطنان عزیز ارائه می نماید.


اقامت اروپا

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی (FIP)

جدیدترین، جذاب ترین،آسان ترین و سریعترین روش اخذ اقامت اروپا

اقامت اروپا بدون نیاز به سرمایه گذاری یا ثبت شرکت

اقامت اروپا بدون قوانین ماندن و اقامت سختگیرانه

فقط در 90 روز اقامت اروپا بگیرید ...


ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در اروپا (آلمان)

اخذ اقامت و ثبت شرکت در اروپا برای مدیر عامل، سهامداران و خانواده های تحت تکفل

ثبت شرکت در اروپا در 6 ماه صد در صد تضمینی


تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا :سالانه هزاران دانش آموز و دانشجو از کشور های مختلف علی الخصوص کشور های آسیایی، برای تحصیل در اروپا راهی کشورهای اروپایی می شوند. تحصیل در اروپا از مزایای زیادی برخوردار است، نظیر: هزینه مناسب دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای دنیا (تحصیل در اروپا) و ...

 

 

 

با ما در صفحات اجتماعی همراه شوید

 

 

 
کانال تلگرام   صفحه اینستاگرام